Arama Kutusu

HEPSİBURADA MI? YOKSA N11 Mİ? HANGİ ONLİNE ALIŞVERİŞ SİTESİ DAHA GÜVENİLİR?

hepsiburada-n11-hangi-online-alisveris-sitesi-daha-guvenilir
hepsiburada-n11-hangi-online-alisveris-sitesi-daha-guvenilir

HEPSİBURADA MI? YOKSA N11 Mİ?
ONLİNE ALIŞVERİŞTE HANGİSİ MÜŞTERİ ODAKLI?


Online alışveriş siteleri arasında Türkiye'nin dev iki ismini karşılaştıracağım. Çünkü çok iyi bir alışveriş kurduyum ve her iki siteden de defalarca kez (farklı kategorilerde çeşit çeşit olmak üzere) alışverişler yaptım ve yapmaktayım. Halihazırda bu kadar iyi bir alışveriş canavarı iken bu zamana kadar hangi site beni daha mutlu etti? Hangi site müşteriye daha çok önem veriyor? 


📦 🔎 ✔

Süpermarket alışveriş atağına kadar gelişen bu siteleri sadece kendi deneyimlerimin ışığında değil, yakınlarımın, arkadaşlarımın ve aile tanıdıklarımın gölgesinde de değerlendirip hangi siteden neler almalı, nelerden kaçmalı şeklinde kısa bir değerlendirme yapmak istiyorum. O halde başlayalım :




hepsiburada-n11-hangi-online-alisveris-sitesi-daha-guvenilir
hepsiburada-n11-hangi-online-alisveris-sitesi-daha-guvenilir

Her ikisi de online alışverişin ülkemizdeki popüler ve usta isimleri.

N11, Doğuş Grubu ve ortaklarının bünyesinde bir açık pazar e-ticaret sitesi. Çok net söylemeliyim ki, Gittigidiyor'dan sonra rahat nefes alınabilecek bir güzellikle doğdu N11.


HepsiBurada ise Doğan Holding bünyesindeki bir alışveriş sitesi. İlk açılmasından yana, uzun bir süre sadece kendi tedarik ettiği ürünler vardı fakat son yıllarda N11 tarzına da büründü. Yani hem kendi satışları devam etmekte hem de binlerce firma ile açık pazar yeri halinde bir pazaryeri ilerlemesi de mevcut.


hepsiburada-com-n11-com-karsilastirmasi
hepsiburada-com-n11-com-karsilastirmasi

Tablet, pc, telefon, mobilya, süpermarket ürünleri, kozmetik, kıyafet, ayakkabı, spor aletleri, sporcu gıdaları, kahveler, kitap, ev dekorasyon ürünleri, beyaz eşya ve ıvır kıvır olmak üzere birçok kez alışveriş sitelerinden faydalanıyorum. Hem de ne faydalanma! Tabii buna bağlı olarak da bazen sorunlar, bazense o fiyata hâlâ aldığıma inanamadığım harika hizmet ile karşılaşıyorum. Alışverişlerimden, yaşadıklarımdan, pişmanlıklarımdan ve oh iyi ki tercih etmişim dediklerime kadar kısa kısa değinmek istiyorum.


hepsiburada-n11-karsilastirmasi-hangisi-en-iyi
hepsiburada-n11-karsilastirmasi-hangisi-en-iyi

'OH İYİ Kİ TERCİH ETMİŞİM' DEDİĞİM ÜRÜNLER


Hepsiburada 'daki elektronik aletlerden ziyadesiyle memnun kaldım. Ama sadece kendi satıcısı olduğu ürünler. Çok net söylemeliyim ki, mevzu bu tarz "şansa bırakılan ürünler" olunca (çünkü Türkiye'de elektronik işi evet herkesin dediği gibi bir klişe ama şansa bağlı güzel çıkıyor) tercihimi iyi bir satıcıdan kullanırım. O da satıcısı sadece Hepsiburada elektronik ürünleri oluyor. Bimeks, Teknosa, MediaMarkt gibi yerlerden artık tekno ürünlerimi almıyorum. Çünkü yaşadığım rezillikler bana bunu öğretti. Fiziken gidip aldığım yerde bile sorunlu çıkan bilgisayarlar, telefonlar olunca insan artık buralara kalın kalın çarpı atıyor. Örneğin eskiden Bimeks'i çok severdim. Şimdi artık üstünü koca koca kırmızı çizgilerle sildim. Hepsiburada 'dan yıllardır teknolojik ürünlerimi alıyorum. Dediğim gibi sadece kendisi satıcı olan ürünleri seçiyorum ve çok hem de çok memnunum. Üstüne de piyasa fiyatının ciddi bir fark atabileceği fiyatlara denk getirdiğim kampanyaları ile son derece mesudum.


SATIN ALDIĞIMA PİŞMAN OLDUĞUM ÜRÜNLER


Gıda biraz sıkıntılı. Son kullanma tarihi problem oluyor. Artık akıllandım, alacağım ne varsa, önce beni son kullanma tarihi açısından ikna etmelerini talep ediyorum 😊 Sonra ise son tüketim tarihine göre durumu değerlendiriyorum. İkinci pişman kaldığım ise beyaz eşya oldu. Kargocular da haklı olabilir ancak bunun anlaşmasını yapmış olmalı. Apartman önünüze bırakılarak kapınıza kadar çıkarılmama durumu ile karşı karşıya kalabiliyorsunuz. Neyse ki şimdi ağır kargolarda çoğu firma Horoz Nakliyat'a geçerek bu zorlayıcı duruma biraz daha çözüm buldu, fakat yine de ağır beyaz eşya biraz riskli. Bir de mobilyalar! Mobilya olayı hep bir sıkıntılı sürece sizi itiyor. Ikea harici, onlinedan mobilya zor anacım, onu anlamış durumdayım. Ya parçalar birbirine uymaz, ya satıcı cacık çıkar, ya kargoda başına bir iş gelir ya da en beteri görünenle gelen bir çıkmaz! Yerleri adi çıkıyor, bazen ayakları yamuk geliyor ve bir de üzerine iade ettiğinizde kullanıcı hatası diyor, iadeyi satıcı red ediyor. Yahu daha montajı bile olmuyorken nasıl kullanıcı hatası olabilir? Bu yüzden mobilya olayında güvenim sıfırlandı. Normalde Ikea 'ya gidip bizzat alırım alacağımı ama bir iki sefer online üzerinden verdim ve çok da memnun kaldım. Ikea online, kargo ücreti olsa da en miss, en temiz işi yapanı. Ikea ürünlerinin kalitesini şahane bulmuyorum ama en azından gelen ürünlerin nice olduğunu biliyorsunuz hem de Ikea montajı daha açıklayıcı ve mutlaka etrafınızdan bilen birileri çıkıyor.


PEKİ KOZMETİK SATICILARI?


Kozmetik demek ben demek, ben demek kozmetik demek olduğundan mütevellit, online alışverişlerde de sık sık kozmetik alışverişi yapmaktayım. Son zamanlarda sadece kendim için değil, arkadaşlarım ve kardeşim için de yapıyorum. Örneğin bir ürünü çok sevdiysem veya yeni keşfettiysem, sevdiğim birine de hediye ediyorum vs. Hepsiburada ve N11, kozmetik konusunda özellikle son zamanlarda ciddi bir yarışa girdiler. Sitelerindeki satıcılarda kıran kırana bir mücadele var. Kuruş kuruş ine ine ciddi bir indirim, bu rekabetin doğal sonucu oluyor. Hepsiburada sistemindeki satıcıları tek kalemde görebiliyoruz. Örneğin herhangi bir ürünün sayfasındayken, o ürünü satan diğer satıcıları komple görebiliyoruz. Bunu yapmak için sayfadaki sekmelerden "Satıcılar" olana tıklamak yeterli. Böylece kim kaça veriyor, puanı nedir, kargo ücretsiz mi veya özel kampanyaları var mı diye anında görebiliyoruz. Bu benim için muhteşem pratiklikte.


hepsiburada-saticilari-nasil
hepsiburada-saticilari-nasil

N11 ise bu konuda daha zaman alıcı bir sisteme sahip. Ve biraz da sanıyorum ki müdahaleli yani manipüle ediliyor. Şöyle ki; siz bir ürünü aratmak için arama bölümüne ürünü yazıyorsunuz. Ve karşınıza size o ürünü satan satıcılar çıkıyor. Ama yanılmıyorsam, bu satıcıları çıkartma gücü sadece satıcılarının puanları değil, satıcıların reklam gücüyle de oluyor. Çünkü N11 kendi tedarik edip ürün satmadığı için sadece satıcılar üzerinden aldığı komisyonla geçinen bir site. Yani bu yüzden satıcılara reklam, banner, sıralama gibi fiyatlandırma verilmekte. Burada en çok parayı yatıran ise en üstlere çıkabiliyor. Hepsiburada sıralamasında ise böyle bir şey yok.


n11-saticilari-nasil
n11-saticilari-nasil
Hepsiburada 'da satıcılar tamamen puanlama ve zamanında kargo yapmasına göre oluyor. N11 hem daha zaman alıcı hem de daha dikkat edilmesi gereken bir özen istiyor. Ben bu durumda, almak istediğim ürünü sağ üstte yer alan "Artan Fiyata Göre Sırala" yapıyorum. Ona rağmen bir iki satırı, fiyat sıralaması ile olmuyor, yine reklam olduğunu düşündüğüm satıcılar çıkabiliyor fakat yine de geri kalanı fiyata göre olduğu için arama süzgecimi daha net filtreleyerek bunun üstesinden geliyorum. Ancak bu defa da kalitesiz satıcılar da verilmekte. Arada birkaç kez 5/10 puana sahip satıcı da gördüm, direkt geçtim. Sorunlu alışveriş olacağı dünden belli olan bir tecrübe yaşamak istemem.


n11-saticilari
n11-saticilari


SİTE ÜZERİNDEKİ KULLANICI YORUMLARI


Su götürmez bir gerçek var ki, kafaya koyup almak istediğim ürünü ister Hepsiburada üzerinden alayım ister başka siteden, kesinlikle ve kesinlikle gidip Hepsiburada 'daki kullanıcı yorumlarını tek tek okuyorum. İnanılmaz referans oluyor. Eskiden HB, bu yorumları yapanların hesaplarına cömert puanlar yüklüyordu ve kullanıcılar da sırf bu puanları kapmak için kullandıkları ürünler hakkında yorum üstüne yorum yapıyordu. Bu öyle bir hal aldı ki, şimdi kullanıcılar puan derdine girmeden sırf birilerine referans olması için kendiliğinden yorum yapıyor. Bu yorumlardan etkilenip aldığım sayısız ürün var. Bu işte tek değilim, keza yakın bir arkadaşımla da bir gün bu yorumların lafı geçmişti. O da oradan pek çok şeyi sırf yorumlardan dolayı elemiş veya sepetine eklemiş. Bazı yorumlar laf kabalıklığı olsa da, (özellikle elektronikte) müthiş detaycı ve yönlendirici yorumlar var. N11 'de kullanıcı yorumu bulmak her üründe maalesef pek mümkün değil. Çok satışı olan popüler mağazalarda kullanıcı yorumlarını daha sık görebiliyorsunuz ama açıkçası HB yorumcuları kadar detaycı olamıyor. Ancak N11 'de ise, HB 'de bulunmayan bir özellik var; o da satıcı yani mağaza yorumları. Bu konuda da N11 iyi. Satıcı nasıl yollamış, neleri iyi, neleri kötü? Bunları sıralayan müşteri yorumları sizi ya o satıcıya teşvik ediyor veya farklı satıcılardan almanız üzere araştırma yaptırıyor.


      HepsiBurada Kullanıcı Yorumlarıyla Çok Şey Aldığım veya Vazgeçtiğim Oldu      

hepsiburada-urun-yorumlari
hepsiburada-urun-yorumlari
Ara Not: Ve evet, burada bahsedilen Philips Çay Ustası 'nı aldım. Bilgisayar, tv, cep telefonu olmadığı ve şansa güzel çıkar ihtimalinde yer almadığını düşündüğüm için Hepsiburada'nın kendisini tercih etmedim. Yani satıcısı Hepsiburada değil ama yine HB'ye bağlı olan farklı satıcıdan aldım. Çünkü daha ucuzdu ve puanı da gayet yüksekti. Kargo ücretsiz şeklinde 125TL fiyatına BakserDTM adlı satıcıdan aldım. Satıcı şu an listede gözükmüyor, belli ki stoklarını ertimiş 😊 Bence şahane fiyata aldım, hatta piyasadaki en iyi fiyat olduğunu araştırınca görebilirsiniz. Üstelik paketleme ve kargolamadan da çok memnun kaldım. Philips'in kendisinde şu an 229TL gözükmekte, düşünün. Merak eden olursa, makineyi de iki haftadır kullanıyoruz, çay demlemesi pek şahane. Poşet çaylara veda etmek istediğim için böyle bir şey arıyordum, onlarca atılan kullanıcı yorumlardan da etkilenerek alıverdim. Çelik ısıtıcılı, cam demlik ve su ısıtılan bölüm ise derin araştırmalarım sonucu içimin rahat ettiği yüksek ısıya dayanan PP plastik. Yüksek sıcaklıklarda günümüz biliminde sağlığa bir zararı tespit edilmeyen tek onaylı plastik türü. Çay demlemesi olsun, kalitesi olsun, dizayn estetikliği olsun son derece memnun kaldım. Bu fiyata aldığım için de çok mutluyum.  ✔👌



hepsiburada.com-n11.com-hangisi-musteri-odakli
hepsiburada.com-n11.com-hangisi-musteri-odakli


HEPSİBURADA.COM MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ :


Hepsiburada 'nın şahane bir özelliği var. O da şu; almak istediğiniz her ürünün sayfasında, o ürünün en geç ne zaman kargolanacağı yazmakta. Bu hem kendi satıcı olduğu ürünler için dahil, hem de envai çeşitte çalıştığı ve onayladığı firmaların sattığı ürünlerinde dahil. Örneğin almak istediğim bir üründe bana en geç 15 saat sonra kargoda yazısı çıkıyor ya, bu süreyi kontrol etmenizi öneririm. Çünkü eğer söz verilen tarihte kargonuz yola çıkmazsa, Hepsiburada müşteri hizmetlerine hop bağlanıyorsunuz (veya destek bölümünden ticket açıyorsunuz) ve durumu hatırlatıyorsunuz. Onlar da size geciken kargonuz için anında 10 liralık hediye çeki veriyor. Eğer yüksek fiyatlı alışverişleriniz var ise bu çekin bedeli de artabiliyor. Örneğin 25Lira gibi. Kaç kez bu çeki almış biri olarak, müşterisine bu kadar iyi niyetli bir firma az rastlanır diyorum.


N11.COM NASIL? GECİKEN KARGOLARDA HEDİYE ÇEKLERİ VERİYOR MU? 


Hayır. Koca bir hiç veriyor. Orada yazan süreyi aşınca size müşteri hizmetleri çek falan vermiyor. Onun yerine size siparişinizi iptal etme hakkı veriyor. Müşteri temsilcisine bağlandığınızda aldığınız ilk yanıt şu oluyor "Satıcıyla irtibata geçtiniz mi?" Oysa ki Hepsiburada ise daha sağlam bir destek sunuyor. "Siz çekinizi alın kullanın, satıcı ile biz irtibata geçeriz" diyor.


HEPSİBURADA SATICILARI MI YOKSA N11 SATICILARI MI DAHA İYİ?


İkisini birbirinden ayıramazsınız çünkü satıcıların %90'ı zaten aynı. Aynı satıcı orada da iş yapıyor, diğer tarafta da. Fakat tecrübelerimle sabit ki aynı satıcılar bile olsa Hepsiburada daha sistemli işleyişte. Çünkü hep dediğim gibi iş sektöründe "Yönetici ne ise çalışanı da o". Eğer yöneticiler prensipli, kurallara uygun iş ahlakına sahip ise çok daha iyi işler ortaya çıkıyor. Aynı satıcı, aynı firma Hepsiburada'da daha sistemli çalışırken, N11'de daha özensiz çalışıyorsa ben bu işi yaptırımlara bağlarım. Demek ki Hepsiburada daha fazla yaptırımla satıcılara yaklaşmakta, N11 ise daha esnek şekilde satıcılarıyla muhattapta. Esnek olması ise biz müşterilerine kötü yansıyor. Çünkü aynı firma Hepsiburada 'dan söz verdiği tarihte ürünü yollarken, N11 satıcıları ise "ben ne zaman kargolarsam o" adabıyla çalıştığı fikrindeyim.

hepsiburada-n11-indirimleri-online-alisveris-siteleri
hepsiburada-n11-indirimleri-online-alisveris-siteleri

HANGİ SİTEDE DAHA FAZLA İNDİRİM VAR? HEPSİBURADA MI? N11 Mİ?


Buna kesin şu demek namümkün. Çünkü her iki sitede de farklı kampanyalar, farklı promosyonlar olabiliyor. Hatta aynı satıcı, birinde +50 iken diğerinde -50 lira farkla iş yapabiliyor. Bu tamamen sitelerin satıcılara ve müşterilere sunduğu kampanyalar ile ilişkili. Hatırlar mısınız bilmem, Hepsiburada ilk yıllarında o kadar pahalıydı ki, o zaman online alışverişin lideri resmen Gittigidiyor sitesiydi. Ve Hepsiburada mobil aplikasyonunu ilk duyurduğunda, arkadaşlarımda ve bende bir Trendyol'un bir de Hepsiburada'nın appi yüklüydü. Ve herkeste aynı söylem vardı, "Hepsiburada indirimli falan değil, normal mağazadan alırım daha iyi fiyata geliyor, sadece uygulamayı indirmiş olmak için indirdim".


Peki ya şimdi? Hepsiburada ciddi ciddi indirimler yapıyor. Hem de çoğu kategoride. Hani şu pratik ince uzun elektrik süpürgeleri var ya, almak istediğim Fakir markası oldu ve kendi mağazasından sorduğum aynı model elektrik süpürgeyi, HB'de ücretsiz kargosuyla -60 liraya listelendiğini gördüm. Küçük ev aletlerinde inanılmaz bir rekabet var. Benden demesi. Ama N11 de hiç fena değil. Zaten açıldığından beri indirim olayına takmış durumda. Bunun için firmalarla sıkı pazarlıklar yaptığını düşünmüyor değilim çünkü bazen harika indirimler yapıyor. N11 'in en sevdiğim özelliği ise kuponlara doymayan bir alışveriş sitesi olması. Habire "75Lira alışverişiniz için 11 TL Hediye Kuponunuz", "150 TL alışverişiniz için 22 TL Hediye Kuponunuz" şeklinde bir sürü kupon veriyor. O kuponları kullanıp alışveriş yaptığınızda ise "Şanslı Gününüzdesiniz, bu alışverişten kazandığınız kuponlar" minvalinde tekrar yeni kuponlar veriyor. Tabii bu biraz alışveriş canavarlığınızı beslemek oluyor, çok da kapılmamak lazım ancak ev için iyi bir değerlendirmeyle ihtiyaç alışverişinizi daha kârlı şekilde bu sayede yapabilirsiniz. Fakat benim gözlemlediğim kadarıyla, hiç alışveriş yapmadıkça kuponlarınızın miktarı ve limitleri daha güzel oluyorken, sık alışveriş yapmaya başladığınızda bu güzellik giderek uzaklaşıyor. Örneğin bana bir ara sürekli 11, 22 kuponları çıkarken şimdi ise "1000Tl'lik alışveriş yapın 50tl indirim kupon kapın" şekline gelmekte. N11 'de az alışveriş daha kâr olduğunu gözlemledim. Hem cebe hem kuponlara.


Bu arada Hepsiburada sitesinde de oluyor ama özellikle N11 'de mutlaka mobil alışverişine yönelmenizi tavsiye ediyorum. Mobile özel (özellikle hafta sonları) hem bazen ürünlerde web sürümünden daha da indirimli fiyat görebiliyorsunuz hem de mobiller için özel kuponlar beliriyor. Bunu da not almalısınız.


hepsiburada.com-n11.com-karsilastirmasi-blogger
hepsiburada.com-n11.com-karsilastirmasi-blogger



ASIL ÖNEMLİ MEVZU : İADE TALEBİ?


Daha öncede, farklı bir blog yazımda, online alışveriş sitelerinde iade ile ilgili teferruatlıca bir yazı hazırlamıştım.

Online Alışverişte Bilmeniz Gereken 10 Tüyo + Bonus

O yazımda da belirttiğim gibi neden belirtmeksizin iade etme hakkı her tüketicinin hakkı. Fakat iade konusunda online alışveriş siteleri genelde kaçamaklı olur. Kolay iade bile denilen çoğu zaman nanay çıkar. Bu yüzden bir alışveriş canavarı olarak söylüyorum. Hepsiburada iadeler tereyağından kıl çeker gibiyken, N11 'de işiniz epey zor, hatta şansa kalmış. Şansınız varsa satıcınız iyidir ve iade alır. Yoksa uğraş dur. Size bir tanıdığımdan örnek vermek istiyorum. Bu tanıdığım N11 'den televizyon alıyor. Bilirsiniz, yeni nesil televizyonlar son derece pahalı aletler. Yani az buz para da vermiyor. Her neyse, televizyonu geliyor gelmesine ama arızalı olduğu için geri iade etmek istiyor. Şimdi sıra paslaşmalara geçiyor. Önce N11 müşteri hizmetleri diyor ki, satıcıyla irtibata geçin. Satıcıyla irtibata geçiyor, satıcı diyor ki benlik değil N11 ile görüşün diye savuşturuyor. N11 ile yeniden irtibata geçiyor ve yine otomatik aynı robot cevap : "Satıcıyla irtibata geçin" Satıcıyla 5'ten fazla kez irtibata geçiyor. Hatta satıcının numarasını da arıyor. Durum hep savsaklama. Böyle bilerek savsaklanıyor ki tüketicinin iade etme süresi bitsin ve kanunen iade hakkı kalmasın. O kişi şimdi ne yaptı bilemiyorum, bir süredir yoğunluktan dolayı görüşemiyoruz, umarım hakkını koruyup iade edebilmiştir çünkü dediğim gibi az buz para yoktu ortada.


Hepsiburada iadelerde ne yapıyor? Bazı iade alınmayan ürünleri var. Yanılmıyorsam onlardan biri de kitaptı. Bir kitabı iade etmek istediğimde, okunup geri verilmesine önlem olduğu için iade alamadıklarını söylediği hatrımda. Halbuki Kitapyurdu sitesinde kitapların iadeleri alınıyor. Yine de pek çok ürün kategorisinde iadeler müthiş güzellikte çalışıyor. Ürünü açmadan istediğiniz gibi iade yapabiliyorsunuz. Üstelik iadeler ücretsiz ve kargo evinize geliyor. Hepsiburada size özel kod veriyor. O kodu kargocunuza veriyorsunuz (veya ben o verilen kodu kargonun üzerine post it ile direkt yapıştırıyorum). Tüm bu kargo paslaşmaları ücretsiz şekilde ilerliyor.


Diyelim ki karşıdaki firma iadenizi reddetti. Her şey bitmiş değil. Hepsiburada 'ya tekrar söylüyorsunuz. Eğer gerekli görüyorsanız ürünün fotoğrafını çekiyorsunuz ve son söz Hepsiburada yönetiminde oluyor. Belirtilen şartlara uygun iade gerçekleşmişse Hepsiburada sizi haklı buluyor ve yeni bir iade kargosu oluşturmanız için size tekrar kargo kodu veriyor. Siz de tekrar kargo kuryesini çağırıyorsunuz, kodu iletip ürününüzü yeniden yolluyorsunuz. Ve bu da ücretsiz! Sizi bilmem de iadeler konusunda tam puan almış siteler benim için daha iyi. N11 'de satıcıların isyanı ile uğraşırken, Hepsiburada 'da satıcıyla gram uğraşmıyorsunuz. Ne sorunuz var ise HB müşteri hizmetleri ile hallediyorsunuz. Böylesi benim için çok daha tercih edilesi.


En sonki Gittigidiyor sitesi üzerinden satıcının bana yazdığı "iade için kargo parası olan 11 TL'yi paketin içine gönderip o şekilde yollayın" mesajında gülmem gelirken, Hepsiburada 'nın ne kadar profesyonel ve işinin hakkıyla yaptığını görüyorum.


İADELERDE GERİ YATAN PARANIZ, KAÇ GÜNDE BANKA HESABINIZA YATIRILIYOR? 


Hakkını yemek istemem, her iki sitede şak diye yatırıyor. Benim aynı gün içinde aldığım da oldu, iki gün sonra aldığım da. Bundan daha geç vakti ne Hepsiburada 'da ne N11 'de gördüm. Anından onay veriliyor. Hem de kuruşu kuruşuna. İtiraf etmeliyim ki Hepsiburada daha hızlı onay veriyor. N11 biraz daha yavaş onay veriyor ama eğer kuponlu kullandıysanız, kupon değeriniz otomatik olarak geri yükleniyor ki bu harika bir sistem. Bu arada hatırlatmam gerek, kullandığınız bankanızın işlem süresi de iade sürelerini etkiliyor olabilir. Bazı bankalar bu tarz işlemleri daha ağır aksak yapıyor.


SAHTEKAR SATICILAR HANGİSİNDE VAR?


Her iki siteyi de suçlayamam. Sadece gözlemlediğim bir iki detay var. Malumunuz, kozmetik ürünlerine yoğuşmalı ilgim ortada. Hal böyle olunca bu sitelerin kozmetik kategorisi de radarımdan çıkmıyor. Fakat bazen Anastasia Beverly Hills gibi Türkiye'de bulunmayan markaları son derece komik rakamlar (50 lira) gibi satıldığını bu gözler gördü. Sonra, sadece Gratis 'e özel olan ve Gratis 'in zaten bizzat kendi ürettiği markalar olan ürünlerin de satıldığını da gördüm. Bu bir kere ne kadar yasal? İncelemek gerek. Ve Gratis 'in bu durumdan haberi var mı? Hiç sanmıyorum. Hatta Rossmann'ın kendi ürünlerinin de satıldığını gördüm. M.A.C, zaten sahtesi en çok yapılan marka. Elca Kozmetik Mac 'lerin orijinalliğini orada doğrulamıyor. Gratis, Rossmann bu sitelerde kendi ithal ettikleri ürünleri satıldığından haberdar mı? Evet, biz faturalı şeklinde kurumsal çıkış yaptık o firmaya der mi? Arkasında durur mu? Hayatta sanmıyorum. Çünkü bu markaların tek hedefi kendi mağazalarında satış yapıp kâr gütmek. Ee peki bu ürünleri satan o firmalar neci? İşte bu mualla. Her firma, oralarda sayfa açabilir. Bir firma olmanız kâfi. Fakat her firma faturalı ve orijinal şekilde işlem yapmıyor. Replika ürünler satıcılar da var. Çoğu N11 kargom faturasız geliyor. Sadece bana değil, ürün yorumlarında görebilirsiniz, pek çok müşteri satıcıyı yorumladığı üründe "Ürünüm faturasız gönderildi" diye bizzat uyarıyor. Ama N11 durumla pek ilgileniyor gibi durmuyor veya bunun önlemini alsa o yorumlar hâlâ devam edemez. Hatta Hepsiburada 'dan da faturasız işlem yapan çıktı, ürünüm faturasız şekilde geldi. Kargoda ne kağıt vardı ne fatura ne de benzeri bir şey. Hepsiburada 'nın daha prensipli ilerleyeceğini düşünmüştüm ama defalarca iletişime geçmeme rağmen, o da "satıcı firmaya talep ettik" demekten öte bir şey yapmadı.


Yani tüm bunlar ne demek oluyor? Oradaki tüm satıcılar %100 güvenilir bence değil. Yani %100 orijinal ürün de olmayabilir ve %100 faturalı çıkışlar da sağlanmayabilir. Bunlar benim tecrübelerimle birlikte oluşan fikirlerim. Bu yüzden benim önerim Hepsiburada 'dan satıcı puanına bakın. Bu önemli bir kriter ve özellikle alacağınız gıda ürünü ise son kullanma tarihini almadan önce muhakkak sorun. N11 'de ise satıcı hakkındaki olumsuz yorumlara bakın. Bazen parfümün kokusu zevkine uymadığı için satıcıya haksızlık yaparak alaşağı kötü puan verilmiş yorumlar da var, onlar satıcı puanını haksızca düşürebileceği için onları yok sayın. Ama kalan olumsuz yorumlar niçin verilmiş, bayatlık mı söz konusu, faturasız ürün çıkışı mı yapılmış, iade mi almamış, geç mi göndermiş vs tüm olumsuzlara odaklanın. Kendi adıma, mesela sırf bu N11 yorumları ile satıcıya daha net karar veriyorum.


hepsiburada-n11-online-alisveris-sitesi-hangisi-daha-guvenilir
hepsiburada-n11-online-alisveris-sitesi-hangisi-daha-guvenilir

Özet :

Ben her iki siteden de alışverişlerimi yapıyorum. Ev için gerekli gördüğüm ve işime yarayan minik aletleri veya bazen de zevkime uygun dekorasyon eşyalarını, bazen de beyaz eşyalar, ayakkabılar, kozmetikler, kıyafetler, tokalar, takılar.... Hatta parfüm bile aldığım oldu. Ama çok itinalı davranıyorum. Önce indirime, sonra güvenirliğe bakıyorum. Örneğin geçen gün elimdeki kuponlarla beraber müthiş uyguna gelecek olan N11 satıcısından saç ürünü alacakken, yorumlarındaki o olumsuz söylemler beni soğuttu. Onun üzerine, güvendiğim ve müşteri desteği mükemmel değil ama mükemmele yakın bulduğum Hepsiburada üzerinden 20 TL daha fazla verip o saç ürünümü aldım. N11'de de farklı cazip kampanyalar olmakta, ara ara faydalanıyorum ama Hepsiburada kesinlikle kendisini çok değiştiren ve geliştiren bir alışveriş sitesi olarak gözüme daha çok girmiş durumda. İadeler çok kolay, ekstra ücretler söz konusu değil ve N11'in yapmadığını yapıyor, sizi satıcıyla irtibata zorlamıyor, her şeyi kendi hallediyor. Ve satıcıları daha itinalı kargolama yapıyor, daha özenli hareket ediyor. Çünkü satıcılara N11'den daha fazla yaptırım uyguluyor. N11 sanki bana öyle geliyor ki satıcılarını koruyor. (ki zaten kendisi bir tedarikçi olmadığı için sadece satıcılar üzerinden para kazanıyor, o yüzden satıcıları koruması daha doğal) Ama Hepsiburada ise müşterilerini koruyor. Önce müşteri diyor ve sizi kaybetmemek için uğraşıyor.


hepsiburada-n11-online-alisveris-siteleri-karsilastirmasi
hepsiburada-n11-online-alisveris-siteleri-karsilastirmasi

Sonuç :

Herkesin alışveriş deneyimi farklı olabilir. Her iki sitenin de eksiklikleri ve fazlalıkları size göre daha değişken de olabilir. Bana göre olanları, bu blog yazımda tek tek paylaşmış oldum. Bunlar benim gözlemlerimdi. Müşteri desteği konusunda destek almak, iadeleri daha muntazam takip etmek ve ürünlerin orijinalliğinden daha emin olmak benim için daha detaylı bir mevzu olduğundan bence Hepsiburada işinde daha prensipli ve başarılı bir alışveriş deneyimi yaşatıyor. Arada cezbedici kampanyalarından dolayı N11 kullansam da benim gözümde Hepsiburada daha iyi bir seviyede. Çünkü müşteriyi daha çok koruyor. Kazanan HB!



hepsiburada-n11-online-alisveris-kazanani
hepsiburada-n11-online-alisveris-kazanani


Önemli Hatırlatma : Bu blog yazısı sponsorluk içermemektedir. Tecrübe ettikçe aynı paydada buluşacağımıza eminim. Umarım, ilerleyen zamanda N11 sitesi müşteriye daha fazla önem vererek HB'yi geçer ve daha iyi bir online alışveriş ortamı oluşur.