Arama Kutusu

GOOGLE SEO MİTLERİNE DİKKAT EDİN

google-seo
Google-SEO

SEO söz konusu olduğunda, en çok Google arama moturu akla gelir fakat Google+SEO ilişkisini çok yanlış anlaşılmalara sebebiyet verecek ölçümsüz bilgiler de internette cirit atmakta. Google, bloglarımıza inkar edilmez bir güç katsa da, bilmelisiniz ki yanlış uygulamalar durumu olduğundan daha düşük seviyeye çeker. Arama motorlarının en popüleri olan Google, algoritmalarını değiştirmeye devam ederek ilerler. Eğer SEO 'nun sağladığı katkılardan haberdar isek ve blog sayfalarımızın daha iyi yerlere gelmesini istiyorsak, hem bu yeni gelişmeleri takip etmeliyiz hem de Google SEO mitlerine karşı tedbirli olmalıyız.   İşte Google SEO Mitleri :


Google SEO Mit 1 - Dışarıdan Linkler Yararsızdır 


Düşük PR (PageRank) seviyesindeki veya çöp diye nitelendirilen, her şeyin bir çuvala konmasını anımsıtan karışıklık haldeki kalitesiz sitelerden link almak, Google SEO açısından faydasız olduğunu Blog Tüyoları yazı dizimin farklı konularında yer vermiştim. Ancak bu nokta biraz daha açıklanması gerekebilir. Dışarıdan link almak hem faydalıdır hem zararlıdır. Buradaki asıl soru, link veren hangi site olmasıyla çözümlenir. Eğer PR değeri yerlerde, kalitesi olmayan ve hatta reklam yerleştirmesi bile doğru olmayan sitelerin size referans olması, sitenize uzun süreli zarar verir. Eğer denk geldiyseniz, forum tarzındaki webmaster sitelerinde bu linkler çok cuzi fiyata satılmakta. Bu şekilde SEO yaptım diye satın alarak devam etmeniz, geçici bir süre kendinizi kandırmanızı, uzun süre ise Google'ı kandır(a)mamanızla sonuçlanır. Ancak kaliteli yerlerden link almak elbette işe yarar bir etki sunar. Bu hem SEO değerinizi yükseltir hem de web sitenize trafik almanıza da yardımcı olur.


Google SEO Mit 2 - Sosyal Medya'nın Yardımına İhtiyaç Yok


Sosyal medyayı dışlamak gibi bir gayeniz var olabilir. O halde bu size, bilinmeden tanınmaman okunmadan yükselmeden tıklanmadan yazmayı da beraberinde getirir gerçeğini kabullendiğinizi gösterir. Eğer blog sayfanızı sadece kendinize özel tutuyor, okunma/tıklanma kaygısı yaşamıyorsanız zaten bu yazıyı da okumuyor olmalısınız. Ama eğer bu yazıyı okuyorsanız, o halde çelişki içindesiniz demektir. Eğer web sitenizin okunmasını, bilinmesini istiyorsanız sosyal medyayı kapı dışarı etmemelisiniz. Ama şunu da unutmamalısınız. Google arama hacmi, her zaman için sosyal medyadan üstündür. Sosyal metriklerden trafik beklemek yerine, Google ile aranızı iyi tutarak daha iyi bir dönüşüme sahip olabilirsiniz.

Sosyal Medya Web Sitesine SEO'da Ne Katkıları Sağlar ?


- İçeriğinizi sosyal medyada paylaştığınızda, merak edilir. Özellikle dikkat çekici resimler / fotoğraflar kullanıyorsanız. Bu da sitenize tıklanmasına vesile olur.

- Sosyal medyada içerik göndermenin doğrudan web sitesi sıralamasını artırırsınız. Bu iş için Pinterest, akabinde Twitter olağanüstüdür.

- Geri dönüş aracı olarak istatiki değerleri de kullanabilirsiniz. Tweet attığınızda artık onları bile istatiğe dökebiliyorsunuz. Her tweetinizin alt sağdaki "Tweet Etkinliğini Görüntüle" seçeneği size istatistik sunmakta. (Instagram için de istatik oranlarınızı aynı şekilde görebilirsiniz)



Google SEO Mit 3 - SEO daha sonraki bir aşamada yapılabilir, ertelenebilir.


Eğer web siteniz hayatta değil ve sadece tasarım aşamasındaysa, evet sonradan hem tasarımsal kodlarla seo bazında düzenlenmesini hem de konu ve kategorilerinizin seo işlemlerini sonradan yapabilirsiniz. Ancak siteniz yayındaysa ve siz de hali hazırda yeni konularda sitenizde yazılar yazıyorsanız, ertelemeyi bırakın ve derhal bir SEO kampanyası hazırlayın. Yapılandırmak ve tasarım çok önemlidir, bununla birlikte güncel seo planlarını ertelerseniz, siteniz mağlup olabilir.


GOOGLE_SEO
GOOGLE_SEO

Google SEO Mit 4 - Bir defalık SEO faaliyeti


Maalesef ki çoğu blogger/site yayıncısı bu yanılgıya sık sık düşmekte. SEO için uzmanlaşmış analistler var. Bir de uzmanlandığını sanan sahtekarlar etrafta dolanmakta. Ufak ufak araştırmalar ve doğru kaynaklar sayesinde emin olun etrafta dolanan tilkilerden daha fazlasını yapabilirsiniz. Özellikle Türkiye'de, SEO işiyle uğraşanların sayısı gökyüzündeki yıldız sayısına ulaşmış durumda. 2 senelik teknikerliği bitirip kendisine "Bilgisayar mühendisiyim" veya bunu da geçtim, fizik-tedavi bölümünü okuyup "web developerim ben" diyenlerin cirit attığı bir dönemde yaşadığımızı unutmamakta fayda var. İnternetten öğrenilen 2-3 bilgi ışığında, üstelik sizden para talep ederek, SEO faaliyeti sürdüreceği konusundaki güvencesi, sadece kendisi olan insanlarla iş yapmak istiyorsanız, tebrik ederim oldukça cesur ataklar peşinde koşuyorsunuz demektir. Ancak bilmenizi isterim ki o tür faaliyetler size uzun vadeli bir yarar sağlamayacağı gibi eğer SEO analizini ücretli yaptırıyorsanız bir defalık değil belirli periyotlarla hep yaptırmalı/yapmalısınız. Bir kerelik bir SEO etkinliği, sitenizin arama motoru sıralamasını gözle görülür şekilde artırabilir, ancak sonuçlar yalnızca kısa bir süre için sınırlı olacaktır. SEO'nun sürekli bir etkinlik olduğunu ve dolayısıyla düzenli olarak yürütülmesi gerektiğini unutmayın. Ayrıca, sitenizde yaptığınız değişiklikleri dizinleme geçmişi ile analiz ederek takip etmeniz faydanıza olacaktır.

Google SEO Mit 5 - G + 'da yayınlama, sıralamanızı geliştirmeye yardımcı olur


Google, G+ sayfasını ilk yayına aldığı zamanlar belki böylesi tutmayacağını bilmiyordu ve yayıncıları bu platformda da paylaşmasını öneriyordu. Lakin ben size kendi deneyimimden örnek vermek istiyorum. Sı-fır! Bu konuda artısı hiç yok. Ne SEO değeri katıyor ne de tıklanıyor. Eğer orada sizi daha önce takibe alan veya o anda sizi özellikle aratan biri yoksa, sizin paylaşımlarınızı kimse görmüyor. G+ 'da aktif olmanın katkısı sıfır. Bu yüzden enerjinizi daha işe yarayan işlerde harcamanızı öneririm.


Sonuç : 


Arama Motoru Optimizasyonu veya SEO, belirli bir ürün / hizmet arayan potansiyel okuyucunun web sitenize / blog sayfanıza kolayca kavuşabilmesi için arama motorlarındaki sıralamasını arttırma sürecini içerir. Yani olay, boş içerikleri manipüle ederek Google sıralamasında hak etmeden yükselmek değildir. (bu sadece geçici anlık etki vermekten öte gidemez) Esas başarı içeriklerinizi arayan okuyucuya Google'da size daha hızlı ulaşmasını daimi sağlamaktır. Blog içeriklerinizin kadir kıymet bilinmesidir. Bu yüzden bir blogger iseniz, bu meseleyi asla hafife almamanızı tavsiye ederim. Bloggerların SEO konusunda ücretli yatırımlar yapmasından yana olduğumu söyleyemem. Yeteneklerinizi öğrenmek ve geliştirmek için nasıl ki blogger oldunuz, o halde devamını da getirebilirsiniz. Bunun için sadece biraz zaman ve istek kâfi. Derinlemesine bilgi sahibi olmanız gerekmez, hatta başarısız bile olsanız, bu da gelişiminize destekleyici rol oynar. Kendi tutkunuzu keşfetmek ve biraz da değişime açık olmak eminim ki sitenizi büyütmeye katkı sağlayacaktır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder