Arama Kutusu

BATİSTE Dry Shampoos | bATİSTE Kuru Şampuanlar

batiste-dry-shampoo-reviews-batiste-kuru-sampuan-yorumlari
batiste dry shampoo reviews - batiste kuru sampuan yorumlari


Ne Seninle Ne Sensiz : Batiste Kuru Şampuanlar


Dünya genelinde saç konusundan oldukça popüler olan İngiliz markası Batiste, su olmadan saçların temiz görünmesini sağlayan kuru şampuan furyasında konunun uzmanı ve en sevilen ismi olarak gözüküyor. Normalde birçok çeşidi var ama bunlardan kaç tanesi Türkiye'de satışta, bu hususta çok fazla bilgim olmadığı için internet sitesine baktım, 6 çeşidi gözükmekte. Gözüme çarpanlar bunlar olup rast geldiği için, bu meşhur kuru şampuan markasının Original ve Tropical çeşitlerinin mini boylarını edindim.






Kuru şampuanlar hayat kurtarıcı olarak nitelendiriliyor. Bazıları, bu genel tüketimden hariç sadece saçlara hacim katması yönüyle kullanıyor. Bazılarıysa saçları her gün yıkamayıp saçlardaki o yağ görüntüsünü gidermek için kullanıyor. Mesela yabancı güzellik bloglarında, 5 gün boyunca Batiste Kuru Şampuan sayesinde saçlarını yıkamadığına dair yorumlar var. Bu yöntem bana biraz abartı geldi ama eğer saçlar çok kuruysa belki bu kadar süre yıkanmamasını anlayabilirim. Yine de bu süre zarfını bir kuru şampuanla geçirmesine borçlu olduğunu anlayamam. Zaten içerikleri bu kullanıma engel olur.

İçeriklerini iyi bulmadığım için kuru şampuanlara haybeye alışmak istemiyorum. Bu yüzden sınırlı şekilde kullanıyorum ama itiraf etmeliyim ki her kullanımımda ne kadar pratiklik kazandırdığını bir kez daha anlıyorum. Kuru şampuanlarının geneli, saçları yıkamak için yeterli zaman bulamayanlara taze ve temiz saç sunmak için vardır ama yaz gününde saçlar haliyle daha fazla yıkanıyor. Hatta bu zamanlarda deniz, güneş ve bolca yıkanmanın verdiği hasardan saçları korumak daha özen gerektiriyor. Temiz saç daha zor şekil aldığı için de yaz mevsiminin doruk noktasında saçlarım daha çok sönüyor.

Her iki çeşidini denedim. Zaten klasik olan Original çeşidinin yine küçük bir boyunu, bir ara denemiştim, bu 2. oluyor. Bir diğeri yani Batiste Tropical benim için yeni sayılır. Sayılmaz olaymış çünkü kullandığıma çok pişman oldum. İtici, ağır bir kokuya sahip. Sevmediğim o yoğun kokusunu saçlarıma derin derin işlemesi ve gün boyu o kokunun ağır ağır burnuma gelmesi, saçlarımın nasıl gözükmesinden çok, nasıl kokmaması gerektiğini bana ispatladı. İnanın keşke saçımı kalıp peruk gibi kafamdan çıkarabilseydim dedim. O denli sevimsiz bir koku. Diğeri ne kadar taze kokulu his veriyorsa, bu da aynı oranda ağır bir koku bırakıyor. Hindistan Cevizi'ni severim ama kafamda gün boyu taşımayı sevmediğimi bu ürünle keşfetmiş oldum. (Aman ne keşif, ne keşif).


Kuru şampuanları çok sık kullanmamaya çalışıyorum ve bu pratik ama kötü içerikli ürünlerin sık kullanılmasından yana değilim. Bunun için 4 nedenim var :





1. nedenim, saç derisini hassaslaştırabilir, içeriğinden dolayı deri zamanla eskisine kıyasla (üstelik farkına varmadan) daha kötü hale gelebilir.



2. nedenim, güzel bir pratiklik sağladığı için bağımlılık yaratabilir.



3. nedenim, kokuları fazla yoğun olduğu için günlük kullandığım parfümümü yer yer bastırmakta.



4. nedenim, eğer migren gibi baş ağrılarını gün içinde nüksedip sizin yaşam kalitenizi düşürüyorsa, belki de tetikleyen şeylerden birisi de fazla parfümlü kozmetik ürün kullanımıdır. Kuru şampuanlar da içerdiği yoğun parfümden dolayı suçlulardan biri olarak sayılmasında bir engel yok.



Saçlarınızın yağını kurutan bir ürün, 5 dakika diye diye yataktan geç kalkıp ışık hızıyla hazırlanma süreçlerinde saçlarınızı yıkamadığınız zamanlarda veya toplantı öncesi sönükleştiği için kendinizi iyi hissetmediğinizde kurtarıcı olarak gerçekten işe yarıyor. Yine de yukarıda bahsettiğim 4 nedeni göz önünde bulundurarak bu şampuanları sıkı fıkı şeklinde değil, zaman zaman kullanmanızı öneririm. Bu yüzden nazarımda "ne seninle ne sensiz" tanımına en iyi uyanlardan.

Batiste kuru şampuanlar alanında en çok önerilen ve iyi sayılan bir marka. Ben de beğendim. (Original olanı, Tropical'i değil) En çok da, uzun saçlarda işe yaramasını sevdim. Ancak gereksiz pahalı buluyorum. Bu minikleri çabuk bitiyor, hele bir de uzun saçlıysanız. Gerçi çantada, ofis çekmecesinde daha az yer kapladığı için işime de yarıyor yaramasına, bu noktayı es geçmemeliyim. Büyük boylarının etiket rakamları daha da fazla. Oysa yurt dışında makul rakamlarda seyir etmekte. Fiyatlarının yarı yarıya indiği o meşhur indirim günlerinde almak en mantıklısı. Tabii kaldıysa.

Bu Arada...

Bu arada en sonki Sephora gezintimde, Batiste kuru şampuanlarının dizili bulduğu rafının önündeyken görevli eleman gülümseyerek yanıma geldi ve ilginç bir laf etti.

"Ah Batiste'lere mi bakıyorsunuz? Batisler'in bir özelliği var, Türkiye'de sadece Sephora ile anlaştı." dedi.

"Nasıl yani?" dedim

"Yani sadece Sephora'da satılıyor, başka hiçbir yerde bulamazsınız. Ben de çok severek kullanıyorum, harikalar." dedi.

Gülümsemesi kadar sahte olan bu sözlerini gereksiz gördüm ama aynı zamanda zararsız da bulduğumdan diyalogu uzatmadım. Eminim ki sabah kahvaltısında seyyar simitçiden simit alan Starbukcs (ne deniyordu o gereksiz havalı yeni mesleğe, barista mı?) görevlisi gibi, o da iş çıkışı Gratis'e uğruyordur.






Batiste Kuru Şampuan yorumlarımda çok iç açıcı olmadığımın farkındayım. Kullanıcılar harika bulmaktayken bense biraz daha dikkatli kullanıma davet ediyorum. Bana kalsa kuru şampuanları her gün kullanırım fakat çok fazla kullanarak sorunsuz saç derimi sorunlu hale getirip, sonra da onun çözümlerini arama niyetine girmek istemiyorum. Bu yüzden arada derede kullanmak bana daha iyi gelmekte. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder