Arama Kutusu

Zara Parfümlerim & Yorumları

zara-parfumlerim-yorumlari-blog
Zara Parfumleri Yorumlari

Zara parfümlerini defalarca kez görüp es geçmiş ve çok değil, bir süre önce Zara Lily Pad Parfüm 'ünü keşfedip, ne kadar sevdiğimden blogda bahsetmiştim. Tabii içimdeki alışveriş canavarı rahat durmadı ve birkaç parfüm daha alma arzumu tetikledi. Zara parfümlerini fiyatlarına oranla koku kalitesi açısından başarılı buluyorum. Özellikle minik olanlar çantada rahatlıkla taşınabilir ve tazeleme ihtiyacına şaşalı ve hacimli olmayan şişeleriyle karşılık verebilir düşüncesindeyim. Parfümlerinin tam isimleri, hangi yüksek sınıf parfümlerine karşılık olduğu ve koku yorumlarını bu yazımda toplu şekilde bulabilirsiniz :




Zara Rose Parfümü

Zarra Applejuice Parfümü

Zara Black Amber Parfümü

Zara Fruity Parfümü

Zara Orchid Parfümü 


zara-parfumlerim-yorumlari-blog
zara-parfumlerim-yorumlari-blog

Bu parfümlerin hepsini kokularının testerlerını deneyerek zevkime göre seçtim ama şunu söylemeliyim ki Zara parfüm kokularının bazıları birbirine benzer yapıda. Benzer kokudaki parfümleri alma gafletine düşmemek için hepsini bir anda almak yerine, tek tek günden güne almanızı öneririm, öylesi çok daha iyi olacaktır.


Zara parfümlerinin kokuları, yüksek rakamlara satılan ve popüler olan lüks markaların bir benzerlerini anımsatmak üzere yapılıyor olmalı çünkü her bir koku alışıldık, bilindik parfüm kokularının alternatifi şeklinde. Hangi Zara parfümü neye denk olduğunu tam bilmediğim için bu konuyu yazmadan önce çeşitli parfüm yorum sayfalarında dolaşarak bilgi edindim. Aldığım parfümlerin tınılarını ve hangi lüks markanın benzer olduğunu şu şekilde sıraladım :


zara-parfum-kullananlar-yorumlari-blog-incelemesi
zara-parfum-kullananlar-yorumlari

Zara Rose Parfüm Yorumlarım 💖 : Modern bir romantik genç kız parfümü. İsmi gibi gül gül kokacağınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz, ağır ve buram buram bir gül kokusu yok. Yine de hafif bir gül temasını hissettiriyor. Gülle birlikte diğer çiçeklerin de varlığını size sunuyor. Çok tazelik hissettiren hoş bir feminen koku. Özellikle çiçeksi tarzda parfüm kullanmaya sevenlerin listesine almasını öneririm, benim de yeni aldığım diğer parfümler içinden en beğendiğim zarif koku Zara Rose oldu. Gündelik ve iş ortamına uygun olduğunu belirtmeliyim. Farklı parfümlere benzetilse de ağırlıklı olarak Narciso Rodriguez For Her parfümüne alternatif olarak gösterilmiş. Narciso Rodriguez For Her parfümü 389 TL - 589 TL arasındayken, Zara Rose parfümü boyutuna göre 19 TL - 29 TL arasında fiyatlandırılmakta. Arada büyük bir fiyat farkı var. Tıpatıp aynı koku dağarcığında olmasa da yine de bu fiyata, kaliteli bir eşdeğerlisini bulmak tercih edilesi.


Zara Applejuice Parfüm Yorumlarım 💖 : Elma, portakal, greyfurt, şakayık, yasemin, menekşe, sandal ağacı ve sedir ağacı kokularının beraber bulunduğu bir parfüm. Diğer notalar meyvelere eşlik etse de ismi gibi ağırlıklı olarak elma ve ferah greyfurt kokusu baskın geliyor. Benzetilen yüksek sınıflı iki parfüm var. Birisi Chanel Chance Eau Tendre, diğeri ise Marc Jacobs Daisy. Bana sorarsanız Daisy'ye daha çok benziyor. Hatta neredeyse aynı diyebilirim. Bu parfümün en büyük handikabı, Zara parfümlerim arasında içlerinde en en en çabuk tenden uçup giden, en az kalıcılıkta çıkması oldu. Marc Jacobs Daisy parfümü 170 TL - 220 TL arasında satılıyorken Zara Applejuice parfüm fiyatı boyutuna göre 19 TL - 29 TL arasında değişmekte.


zara-black-amber-parfum-kokusu-yorumlari-kullananlar-blog
Zara Black Amber Parfum Yorumlari

Zara Black Amber Parfüm Yorumlarım 💖 : Vanilyalı oryantal olarak tanımlanan bu parfüm, koyu renkli şişesiyle "ben bir kış gecesi parfümüyüm" diyor. Zaten tam da bir kış kokusu. Vanilya, misk, amber, çarkıfelek ve mandalina koku birleşiminden oluşuyor. Tenimde en en yoğun vanilya kokusunu bırakıyor. Bu parfüm Zara parfümleri arasında en sevdiğim ilk 3'e rahatlıkla girer. Hatta daha net olayım, 2 numaralı sevdiğim oldu. (İlki Lily Pad) Kış zamanı atkılara, boyunluklara yünlü yünlü her şeye sıkılası bir parfüm. Kadınsı bir akşam parfümü. Dolce Gabbana The One parfümüne çok benzetiliyor. Onun kadar derinleşen bir parfüm olduğunu düşünmüyorum, ona kıyasla daha çok iki notaya hapsolmuş. Ama yine de alınası, kullanılası, sıkılası bir parfüm. Eminim ki kullandığınızda siz de en az benim kadar kış mevsimine çok yakıştıracak ve atkılara, yünlülere sıkıp sıkıp duracaksınız. Dolce Gabbana The One parfümün fiyatı 250 TL - 450 TL arasında değişirken, Zara Black Amber parfümün fiyatı boyutuna göre 19 TL - 29 TL arasında değişmekte.


Zara Fruity Parfüm Yorumlarım 💖 : Narenciye kokusunun baskınlığında ismi gibi meyveli bir koku olarak geçmekte. Koku tınılarında vanilya, pudralı ve odunsu olarak bahsi geçse de tenimde hissettiğim hiç değişmeyen meyvelerin gücü, özellikle de şeftali. Başka bir geçiş olmadı. Araştırdığımda tek şeftali kokusunu hisseden ben olmadığımı gördüm. Çoğunluk, şeftali koktuğunda hemfikir. Bahar ve özellikle yaz mevsimine çok yakışacağı fikrindeyim. Zara Applejuice parfümü kadar olmasa da bunun da zayıf kalıcılıkta buldum. Diğer parfümler daha uzun uzun kalıyorken, Fruity de hemen uçan kaçanlardan. Bu parfümü popüler markalarla kıyaslayanlar var ama henüz bir ortak fikir oluşmamış. Bana çok sıradan geldi, kokladığımda "evet şu parfüme benziyor" diyemedim. Günlük hayatta ve iş ortamında rahatlıkla kullanılabilecek bir parfüm.


Zara Orchid Parfüm Yorumlarım 💖 : Diğer Zara parfümlerinden sıyrılan bir noktası var ki, o da ambalajının daha şirin, daha feminen durması. Parfümün notalarını; bergamot, gül, frenk üzümü, şeftali ve sedir ağacı oluşturuyor. Zara 'nın 2016 parfümlerinden birisi, yani yeni sayılır. Bu parfümü her kullandığımda anlamsız yere mutlu oluyorum. Ya iyi günlerime denk getiriyorum ya da parfüm bana resmen uğur getiriyor! <3 Mutluluk aşılayan parfüm sınıfına sırf bu yüzden alıyorum. Kokusal olarak çok özgün, çok farklı değil. Hemen hemen herkesin sevebileceği ve herkesin zaten makyaj masasında hali hazırda bu tarzda kokuların olduğu aromaya sahip. Bu yüzden imza koku asla olamaz. Ferah çiçeksi kokulardan hoşlananlar için gündelik rahat bir seçim olabilecek yapıda. Bu denli uygun fiyata aldığınız bir parfümün, bu denli güzel ambalaj olmasına 10 yıldız 5 puan veriyorum.


zara-perfumes-reviews-blog
zara-parfum-kullananlar-yorumlari


👯
  Genel Olarak Zara Parfümleri Nasıl?  👯



Zara parfümleri hakkında benim de önyargım vardı ve bu yüzden mağazaya her uğradığımda direkt es geçip kıyafetlerle ilgileniyordum. Çünkü aklımda kalan şu sözlerdi "Kokusu kalıcı değil, sıkıyorsun anında gidiyor, büyük firmaların çakması vs...." Bu sözlerden sonra ben ise gördüm ki gayet güzel kokular, hem her zevke hitap eden çeşitlilikte ve çeşitlenmeye devam ediyor, hem de kokunun notalarını geçtim, kalitesinden bahsetmek daha doğru. Koku kalitesi olarak çok iyi seviyede. Bu denli ucuz parfüm skalasının nasıl bu kadar kaliteli koku içeriğine sahip olduğunu denemeden bilemezmişim. Üstelik kız kardeşimin parfümlere karşı baş ağrısı çekme olasılığı çok yüksekken ve çoğu marka parfüm onda baş ağrısına sebebiyet veriyorken Zara parfümlerinde (özellikle Lily Pad ve Rose olanında) hiçbir an başı ağrımadı. Marka parfümlerle derinlik anlamında yarışamaz, kabul. Onların notalar arası geçişleri daha zengin. Bu konuda kesinlikle boy ölçüşemez ve imza parfümü olarak düşünülemez ama kalıcılık konusunda onların da çok iyi olmadığı gerçek. Kimse bana Dolce Gabbana The One 'nın veya Marc Jacob Daisy parfümün saatlere meydan okuduğuna inandıramaz. Tenimde 1-2 saat içerisinde yok olan marka parfümlerle, Zara parfümlerinin dayanıklılığı arasında dünyalar kadar farkı yok. Ayrıca bu durumdan şikayetçi olanlara çantaya kolay atmalık minik boy şişeli seçeneklerinde olanları almasını ve tenden ziyade kıyafetlere, atkılara, şallara, fularlara sıkmasını tavsiye ederim, böylece koku kalıcılığını daha da yukarı çekebilirsiniz. Uygun fiyatlı ama koku kalitesi olarak iyi kokulardan hoşlanan (özellikle de genç kızlara ve öğrencilere) Zara parfümlerine göz atmasını kesinlikle öneririm.




8 yorum:

  1. Benim kullandığım zara parfümlerinde kalıcılık sorunu yaşamadım, içeriğinden dolayı bazıları fark ediyordur belki. Ben de genel olarak beğeniyorum bu parfümleri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle abartı olarak gösterilen "hemen uçuyor gidiyor" dayanıksızlığını yaşamadım, fiyatlarına göre kalitesi gayet şükela :)

      Sil
  2. Su sıralar Chloe Signature parfümüne taktım sanırım. Ona bir muadil bulabilirsem alacağım .Fiyatını göz önüne alınca orjinalini almaya elim varmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yves Rocher Moment de Bonheur parfümünü benzetenler olmuş, aklında bulunsun :)

      Sil
  3. Hem pahalı hem de uygun fiyatlı parfüm alıyorum, yerine zamanına göre kullanıyorum. Zara parfümleri de hep uzaktan kesiyordum ama hangisini alacağım bilemiyorum. İlk fırsatta vanilyalı kokularından alacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de o şekildeyim, günlük ofis ortamına çok pahalı parfümlerimin erimesini istemiyorum, arada bu tarz uygun fiyatlı ama koku kalitesi hoşuma giden alternatiflere yer vermek iyi oluyor :)

      Sil
  4. zara parfümlerini çok seven bir insan olarak nacizane ufak bir düzeltme yapmak isterim, zara rose c.dior j'adore ile birebir aynı nerdeyse, narciso rodrigez for her muadili ise zara bright rose isimli parfüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, güzel oldu bu bilgi :)

      Sil